Guess who's back?

Jag landade igår, i detta kalla vinterland, med bruna händer och vit nos. Färgen från snön reflekterade och gav mig den samma. Så nu är jag, återigen, vit och grå. Ser deppig ut och har ingen lyster kvar.
Perfekt för vår spelning nu på fredag, tänkte snön. Sjukt dålig tajming, tänkte jag.

Tanken var att jag skulle komma tillbaka brunare än Eriks bajs, om så gick, men icke sa nicke. På min semester har jag gjort feta remixer. Aless goes arab music. Kamelerna och dromedarerna, Allah och pyramiderna inspirerade mig. Från och med nu är mina svarta kläder borta och hippie-Aless har ännu en gång visat sig bland blommor och bin. Trädet som Ferdinand sitter vid är intatuerad på vänster skuldra, den religiösa triangeln och puckeln är inristade dom med. Jag ser ut som Cleopatra med Slash-hatt.

Om en timme möter jag upp Erik, min broder från en annan moder, och visar honom hur man skriver på arabiska. För det har jag lärt mig. Samt spelar remixerna för honom och kollar om han hoppar till den upp och ner vända månen som jag gjorde.



Stay cool by the pool osv,
Alessandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0